Základné otázky a odpovede o SEO optimalizácii

SEO optimalizácia je tak trochu záhadná „vedná“ disciplína a jej výsledky sú častokrát frustrujúce. Veď bodaj by nie, keď samotný Google tvrdí, že berie do úvahy cez 200 rôznych SEO faktorov a nikto poriadne nevie, čo je tých zvyšných 190 😊 Aby sme vám pomohli získať lepšie porozumenie o tejto dôležitej stratégii, tu je niekoľko základných otázok a odpovedí o SEO marketingu:

1. Čo je to SEO a prečo je dôležité?

SEO je súbor techník, ktoré pomáhajú zlepšiť viditeľnosť vášho webu vo vyhľadávačoch ako je Google. Dôležitosť SEO spočíva v tom, že väčšina ľudí používa vyhľadávače na získanie informácií a ak váš web nie je na prvých stránkach výsledkov vyhľadávania, pravdepodobne premeškáte veľa príležitostí na získanie nových návštevníkov a zákazníkov. 

2. Ktoré sú základné faktory, ktoré ovplyvňujú SEO?

Ako sme spomenuli, faktorov je veľa, ale medzi základné patria:

  • Onpage optimalizácia na kľúčové slová: slová alebo frázy, ktoré ľudia vyhľadávajú.
  • Obsah: kvalitný a relevantný obsah pre vašu cieľovú skupinu.
  • Technická optimalizácia: zlepšenie rýchlosti načítania stránky, optimalizácia pre mobilné zariadenia atď.
  • Spätné odkazy: takzvané backlinky z iných dôveryhodných webov späť na váš web.
  • Užívateľská skúsenosť : doba strávená na stránke, nízka miera odchodu zo stránky atď.
  • Lokálne SEO: Zobrazenie v Google mapách a Google moja firma.

3. Ako vyhľadávače určujú poradie výsledkov?

Vyhľadávače používajú zložité algoritmy na vyhodnocovanie a hodnotenie webových stránok. Tieto algoritmy zohľadňujú spomínané SEO faktory, relevantnosť obsahu, dôveryhodnosť webu, návštevnosť webu, používateľskú skúsenosť a určujú, ktoré weby sa objavia na vrchole výsledkov vyhľadávania.

4. Koľko času trvá, kým uvidím výsledky SEO?

Viditeľné výsledky SEO môžu trvať aj niekoľko mesiacov, pretože vyhľadávače potrebujú čas na vyhodnotenie zmeny a indexáciu webov. Preto je dôležité byť trpezlivý a neustále na vylepšení SEO pracovať. Niekedy ale optimalizácia webu zaberie oveľa rýchlejšie už v priebehu niekoľkých dní alebo týždňov, väčšinou pri menej konkurenčnom prostredí. 

5. Ako môžem sledovať úspech mojej SEO stratégie?

Existuje mnoho nástrojov a analytických platforiem (medzi najznámejšie patrí Ahrefs, Semrush, Moz, Google Search Console, PageSpeed Insights), ktoré vám umožňujú sledovať výkon SEO stratégie. Tieto nástroje poskytujú informácie o rankingu kľúčových slov a ich posune, spätných odkazoch, technickom stave webu atď.

6. Aký je rozdiel medzi SEO a PPC?

SEO je dlhodobá stratégia a jej výsledky vidíte v organickom vyhľadávaní, teda bez platenej reklamy na Google. PPC je naopak platená reklama, ktorá po nastavení funguje okamžite a platíte za klik na váš web. Zobrazuje sa zväčša na nad organickými výsledkami. Prečítajte si viac o rozdieloch medzi SEO a PPC.

7. Aký veľký vplyv má kvalitný obsah webu na SEO?

Vplyv kvality obsahu na SEO je kľúčový. Kvalitný content je jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré ovplyvňujú hodnotenie webovej stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Je to práve investícia do tvorby obsahu, ktorý je relevantný, užitočný a originálny, ktorá môže viesť k výraznému zlepšeniu viditeľnosti a hodnotenia webstránky vo výsledkoch vyhľadávania.

8. Zvládnem robiť SEO sám alebo potrebujem špecialistov?

Ak viete písať hodnotné kvalitné texty, vyznáte sa v programovaní, UX dizajne, viete ako správne vyhodnocovať analýzu kľúčových slov a podľa toho zvoliť vhodnú stratégiu, zvládnete to. Ak nie, je lepšie obrátiť sa na SEO špecialistov. Radi vám pomôžeme.